keskiviikko 9. heinäkuuta 2014

Oi ihana materialismi

Pakko myöntää, että minussa on materialistin vikaa. Olen suunnitellut pennun ottamista viimeiset neljä vuotta ja koko sen ajan olen säännöllisin väliajoin surffaillut nettiputiikeissa ja tehnyt listaa siitä mitä kaikkea pentu "tarvitsee". Tarvitsee lainausmerkeissä, koska nyt listaa katsellessani, se ei ole välttämättä kovin järkevä näin alussa :D Olen vertaillut jälkiliinoja ja -valjaita, selannut pantanikkareidein gallerioita ja laittanut miljoona kirjanmerkkiä ylös erilaisista ruokakupeista. Koska olin jo ennen varsinaista päätöstä pennun tulosta tuhlannut päässäni järjettömän summan rahaa, oletin, että pentujen syntyessä käyttäisin saman määrän kertaa kaksi. Mutta ei! Olen ollut yllättävän järkevä ostosten suhteen.

Jotain juttuja on kuitenkin tullut hommattua, vaikka kasvattaja kielsikin minua ostamasta mitään :P Tein itse ensimmäiset pannat ja taluttimen antassusta tilatuilla tarvikkeilla ja pinkki grippi minulla oli jo valmiiksi. Olen kuullut pelkkää hyvää gripeistä ja kun meidän barfkaupassa oli viime talvena joulukalenteritarjouksena kaksi yhden hinnalla, oli se pakko käyttää hyväksi. Gera sai sinisen ja minun tuleva tyttökoirani pinkin. Suunnitelmat muuttuivat matkan varrella, mutta onneksi Noxista tulee tarpeeksi äijä (tai sopivan nössykkä) käyttämään pinkkiä ;) Olen rakastunut näihin hihnoihin ja varmasti hamstraan niitä vielä monessa värissä ja pituudessa.



Kuulin joskus, että on olemassa koirankestäviä leluja ja aussienkestäviä leluja. Silläkin uhalla, että Noxista tulee leluja teurastava täystuho (ilmeisesti hyvin todennäköistä), olen hommannut joitain juttuja pikkuista varten. Erilaisia palloleluja, muutama itsetehty patukka, PetExposta Univetin pisteeltä saatuja frisbeitä, kong, vihreä aktivointilelu, pari vesilelua ja pari pientä vinkulelua sekä ikea-rotta. Hommataan lisää sitten kun näistä aika jättää :D

Peti on tee-se-itse versio. Jo niihin aikoihin, kun Prilla-mamma astutettiin, leikkasin vanhasta vaahtomuovipatjasta noin 70x90cm kokoisen palan ja päällystin sen sekä vettä pitävällä että tähtikuvioisella puuvillakankaalla. Toivon, että tällä yhdistelmällä pedin käyttöikä on vähän pidempi ja ainakin näätien testissä patja läpäisi kriteerini. Joku tuhmiainen oli pissannut sen viereen, mutta onneksi mitään ei ollut imeytynyt patjan sisään. Minulla on vielä samankokoinen pala jemmassa, joten voin tehdä toisen, kun kyllästyn kuosiin :P

Muita pieniä hankintoja ovat ihan tavalliset teräksiset ruokakupit (1,9l), naksuttimia ja itse tehty jemma koirankakkapusseille. Älytön täällä maalla, mutta niin söpö :D Ruokakuppeihin liittyy eräs projekti, mutta siitä lisää myöhemmin.

Turhaakin turhempi ostos oli myös vihreä leikkimökkihommeli, jonka löysin Ikean löytönurkasta ja minun oli PAKKO saada se. Fretit tykkäsivät mökistä ainakin hurjasti ja uskon, että pentu myös :) Lihaa ja nappulaa on jo ostettuna ja pentuportin portaiden yläpäähän tekee isäni. Kevythäkki pitää vielä hommata ja sitten kaikki onkin valmiina.


Noxin veljen Jäbän tuleva omistaja on myös suunnitellut kaikkea kivaa Wirneen porukkaa varten, joten kohta lähtee tilaukseen uskottavat treenivarusteet mullekin! ;)

Loppukevennykseksi vielä MuiMui leikkimässä uudessä mökissä:


Seuraava postaus tuleekin varmaan hakupäivänä! 


9 kommenttia:

  1. Ihana tuo punainen hihna :) Materiaa on kiva hankkia, mutta aika pienellähän nuo elukat loppuviimein tulee toimeen.

    VastaaPoista
  2. Niinpä. Enemmän nuo tuntuu olevan minua kuin pentua varten :D

    VastaaPoista
  3. Ihana pötkönäätäeläin tuo MuiMui! <3 Priyan lempi nukkumapaikka on hajonnut kevythäkki, se on sen pesä :D Joten ehkä Noxikin ihastuu luolassa kuorsaamiseen:)

    VastaaPoista
  4. Voi kuinka söpöä menoa leikkimökissä jo nyt! Gatsby myös ihmetteli kovasti MuiMuin ääniä ja lähti avoimesta takaovesta ulos etsimään niiden aiheuttajaa :D

    VastaaPoista
  5. Vaikuttaa järkeviltä ostoksilta :) Mäkään en oo antanut itteni innostua shoppailun kanssa liikaa, kun ehtii hyvin sitten pennun tultuakin käydä ostoksilla. Leluja ainakin varmaan täytyy ostella sitten lisää, kun tosiaan on vähän varoteltu tosta, että saattaa periytyä äiskältä pennuille tuhoamisvimma ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo Prillalla on mitä ilmeisemmin tuhoamisen lahja. Sunnuntainakin se yksi lelu hajosi kuin itsestään ihan kenenkään huomaamatta :D

      Poista