maanantai 9. kesäkuuta 2014

Tästä se lähtee!

Nimittäin minun blogiurani. Monta vuotta olen jo pohtinut ja miettinyt blogin perustamista, mutta vasta nyt sain otettua itseäni niskasta kiinni ja tehtyä sen!

Ja kuka täällä ruudun takana sitten kirjoittelee...Olen pian 20-vuotias naisen alku etelä-suomesta Lohjalta ja ja asun vielä vanhempieni sekä kahden pikkusisareni kanssa täällä maalla. Valmistuin vuosi sitten keväällä ylioppilaaksi Helsingin kuvataidelukiosta ja viimeisen vuoden on viettänyt välivuotta ja lähinnä yrittänyt päättää mitä tulevaisuudeltani tahdon. Ensi vuoden suunnitelmat ovat vielä epävarmoja, mutta syksyllä 2015 toivon löytäväni itseni Helsingin lääketieteellisestä. En ole vielä 100% varma siitä onko eläin- vai ihmislääketiede minun juttuni.

Olen äärettömän eläinrakas ihminen ja perheessämme onkin aina ollut jos jonkinlaista karvaista otusta. Pidän kaikenlaisista eläimistä, mutta silti melko harvan lajin kelpuuttaisin itselleni. Luen itseni ehdottomasti koiraihmiseksi enkä usko, että koti on mitään ilman koiraa, enkä tahdo edes kokeilla teoriaani. Kissaa sen sijaan minulla tulee tuskin koskaan olemaan, sillä niin kauniita ja hauskoja eläimiä kuin ne ovatkin, emme tule tarpeeksi hyvin juttuun, jotta sellaisen hankkisin itselleni. Nykyään myös kanit, hiiret ja muut jyrsijät rikastuttavat elämääni lähinnä pakastettuina ja odottamassa pääsyään näätien ruokalautaselle.

Sen oman lajini löysin kuitenkin muutama vuosi sitten. Olin lapsena nähnyt fretin eläinkaupassa ja nämä hassut eläimet jäivät kummittelemaan mieleeni. En tiennyt freteistä juuri mitään, mutta mitä enemmän luin ja opin niistä, sitä varmempi olin siitä, että tälläinen oli saatava. Niinpä otin yhteyttä yhteen Suomen Frettiliiton virallisista kasvattajista ja muutaman mutkan kautta keväällä 2011 muutti luokseni 10vko ikäinen frettinaaras Pickpocket's Biscuit eli MuiMui. Jo silloin olin saanut tietynlaisen kuvan fretti-ihmisistä ja vannoin kasvattajalta lähtiessäni: "Minusta ei tule hullua frettinaista. Yksi saa riittää!" Kuuluisia viimeisiä sanoja...Hullaannuin kuitenkin tähän hauskaan lajin niin syvästi että jo seuraavana vuonna saapui MuiMuin kaveriksi albiinonaaras Veela ja sitä seuraavana vuonna Muusa, Hippu ja Nova. Nälkä kasvaa syödessä ;) Nykyään toimin aktiivisesti frettipiireissä ja minut voi nähdä kaikissa suomen näyttelyissä, sekä pk-seudulla edustamassa Pääkaupunkiseudun fretit ry:tä erilaisissa tapahtumissa.

Frettien lisäksi perheeseemme kuuluu 8-vuotias Gera, rodultaan Viipurin Saksalainen noutava paimenkoira ;) Gera on siis sekarotuinen narttu, joka muutti luoksemme Suomeen n. 5kk ikäisenä Viipurin koirat ry:n kautta ja on osoittanut olevansa täydellinen lisä porukkaamme.

Tässä nyt lyhyesti itsestäni ja värikkäästä laumastani. Blogi hakee vielä muotoaan, mutta tarkoituksena on pitää itselleni päiväkirjaa, josta joskus voin käydä muistelemassa mitä sitä on tullut tehtyä. Mutta jos joku tätä ryhtyy seuraamaan, on se vain plussaa! Myös ulkoasu tulee muuttumaan, kunhan minulla on aikaa ja energiaa sen kanssa tapella ja ainakin näätien omat esittelysivut tulevat saamaan täytettä piakkoin. Ehkä tämä lähtee tästä sujumaan :)

-Emppu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti